2024. április 3.

Budaörsi kopárok, Sorrento-sziklák

( 2022. április)

Amikor a covid idején rákaptunk a kirándulásra, és elkezdtük sorra felkeresni a Budapest környéki  hegyeket, egyre-másra csak bővült a "lejárandó" túraútvonalak sora. A Budaörs feletti Sorrento- sziklák is sokáig vártak a sorukra, mire egy napos április végi hétvégén célba vettük őket.

Többfelől is jól megközelíthető a hely, hosszabb-rövidebb útvonalakra is fel lehet fűzni a Budaörsi-kopárokat, mi Csillebércnél parkoltunk a KFKI előtt. Ez a kiindulópont Budapestről Bkv-val is könnyen megközelíthető a Szél Kálmán térről induló 21-es busz végállomásától lehet indulni.

A sárga körtúra jelzésen indulva hamar beértünk az erdőbe, és egy keskeny, köves, tavaszi virágokkal pettyezett  ösvényen haladva  az út mellett az un. piktortégla-üregek mellett haladtunk el,  amelyeket az itt található, festékgyártás során felhasznált speciális agyag kibányászása közben vájtak ki a XIX. sz. végén.

Némelyik üreg a 10 méteres mélységet is elérheti, úgyhogy a bemászás, és a belső felfedezés nemigen javasolt, bár lezárva egyik sem volt.

Tavaszi élénkzöld színekben pompázott az erdő.

Tovább haladva a piros jelzésre rátérve kiérünk a "budaörsi kopárok"-ra, a Farkas-hegy dolomitgyepes platójára.Itt áll a vitorlázó-emlékmű, és amíg várunk a sorunkra, hogy mi is lőjjünk róla pár képet, addig a tájban és a gyepen elszórt virágokban gyönyörködünk.

A fenyvesekkel szegélyezett Kies-völgyön kersztül, majd innen egy emelkedővel jutunk el a Sorrento-sziklák tövébe.

Itt megpihenünk kicsit, és innen már a kiindulópontuk felé haladunk tovább.