2019. szeptember 25.

Bibione

Az apartmanunk nem volt éppen fullextrás, de hamar belaktuk, és megszoktuk. Amit nehezebben tudtunk megszokni, az a kora reggeli kukásautó csattogás volt. Legalább 3 reggel erre ébredtünk olyan 6 körül, nem tudom pontosan, ebben az órában még a szemem sem nyílik ki :-) oké, hogy utána még visszaaludtunk, de akkor sem esett jól, hogy jó 10 percig tartott, mire végig csattogta a környező utcákat...
Cserébe viszont hosszasan reggelizgettünk a teraszon, és néztük az ébredező várost, ahogy megtelik a mellettünk lévő hotel étterme, ahogy jönnek-mennek az emberek a téren. Jó helyen volt az apartmanunk, minden nagyon közel volt, a partra is 5 perc sétával tudtunk lejutni, és este a sétálóutca is szomszédban volt.
Hála az modernizmusnak, és az internetnek, pontosan tudtuk, hogy mikor milyen időre számíthatunk, így ennek tudatában terveztük meg a hetünket. mivel alapvetően a strandolás volt a fő program, és csak a velencei kirándulás volt az, amit közé szerettünk volna fixen rakni, így az első pár napban, amikor esőmentes 30 fokokat jeleztek elő, nem is terveztünk mást.
Gyorsan beleszoktunk a délelőtt strand-délután strand, közte ebéd, este séta menetrendbe.

Bibione az egyik legjobb választás, ha a gyerekek kedvére akarunk tenni, hiszen a homokos tengerpart ezerféle mókára csábít, vannak játszóterek, focipályák, röplabdapályák, bárok, büfék, és persze ott a tenger. Pár nap alatt kiderült számunkra, hogy jobban szeretünk délután strandolni, mert akkor már melegebb a víz, és akkor vannak a jó nagy hullámok. Imádtuk :-)
 A sétálóutca is kínál ámuldoznivalót.

A parti sétányon végig lehet sétálni egészen a földnyelv végén lévő világítótoronyig. Jókora séta, mi végül nem is mentünk el odaáig, mert túl későn indultunk, és nagyon elkezdett ránksötétedni, és elkezdtek csípni a szúnyogok. Sajnos, bár azt terveztük, hogy bringóhintóval kitekerünk majd, ezt a tervünket el kellett vetnünk, mert bringóval nem lehet kimenni, csak sima biciklivel.

Reggel a teraszon.
Az ébredező tengerpart.
 Másnap reggel ki futottam a világítótoronyig.
Errefelé még érintetlen a part, és a egy kis mocsaras rész mellett is elmentem.

Még az esti sétán fotóztuk le a mocsarat.

Úton-útfélen gyönyörűséges leanderek díszítik az utat.

Egyik este vidámparkban voltunk. Kedvezményes kuponokat lehet szerezni a turista irodákban, de a közértekben is láttunk kirakva. És talán le is lehet tölteni telefonra is őket.

Az estéket a sétálóutcán töltöttük. Éttermek, büfék, fagyizók, játékgépek, minden van itt, mi szem-szájnak, ( és pénztárcának) ingere.

És persze mentünk bringón is. Kétszer is, mert annyira szerették a gyerekek. Így könnyen eljutottunk a város túlsóbbik felére, ami kicsit nyugisabb, mint a központ, fenyőfáktól árnyékos, és nagyon hangulatos.

Szóval, ha egy igazán lazulós családi nyaralásra vágytok, akkor gyertek Bibione-ba. Mi azóta is visszavágyunk, és úgy emlegetjük, hogy "óóó, Bibioneeee!!!"