2011. november 21.

Csorba-tó és az Elülső-Szoliszkó csúcs

A Csorba-tó a Magas-Tátra belseje felé vezető túrák kiindulópontja, és télen a környék jelentős síközpontja. 1970-ben itt tartották a sívilágbajnokságot, innen valóak a most is látható sísáncok, és a szállodák nagy része is ekkor épült ide.

Megérkezés után már alig vártuk, hogy kiszálljunk az autóból, szinte vonzottak magukhoz a sziklás hegycsúcsok, teljesen be voltunk sózva.

Szerencsére még előző este kinéztük, hogy hová menjünk fel, így csak annyi dolgunk volt, hogy megkeressük a felvonót. A kitűzött cél az Elülső-Szoloszkó csúcs volt (2093m), ahová úgy lehetett felmenni, hogy egy darabig felvonóval, aztán a csúcsig egy kábé 1 órás túra. Ami aztán túra volt a javából, kőkemény meredeken felfelé ívelő hegyoldal, becsapós kis kiszökellésekkel. Amikor már lógott a nyelvünk és magunk elé néztünk, akkor azt hittük, hogy már csak pár lépés van hátra. Aztán mikor elértük a szerintünkcsúcsot, akkor kiderült, hogy még közel sem vagyunk a végéhez.

De a panoráma már út közben is kárpótolt mindenért, hát még fölérve a legtetejére. Onnan aztán szépen körbe lehetett nézni, csodálatos volt a rálátás a különleges alakú Csorba-tóra, kicsit arrébb a Poprádi-tóra, a síkságra, és a szomszédos sziklás hegyekre. Fantasztikus volt!!!! Imádtuk:)

Miután jól kifújtuk és kigyönyörködtük magunkat nekivágtunk a lefelé vezető útnak, ami könnyebb volt ugyan, mint felfelé, de a nagy köveken, szikladarabokon azért nem volt annyira egyszerű lejönni, de végül sikerült. Hogy kipihenjük a fáradalmakat a tó felé vettük az irányt, ami kellemes levezetése volt a hegymenetnek. A tó körül remek sétaútvonal van, tele padokkal, piknikezőhelyekkel, és persze leágazó túraútvonalakkal, amelyeken 2-3 óra alatt át lehet menni a közeli Poprádi-tóhoz, vagy a szomszédos falvakba. Sajnos nekünk ez kimaradt, mert innen már hazafelé kellett indulnunk.
De a tó körül búcsúzásképp még sétáltunk egy nagyot:)

Hazafelé pedig kaptunk még egy adagot a letarolt Tátrából is. Szomorú látvány volt, szívszaggató.
Azóta sem jártunk arra. De fogunk!  Ellenben kíváncsi lennék, hogy azóta sikerült e helyreállítani azt a hatalmas pusztítást. Nem tudja valaki?

Itt a vihar előtt erdő volt.