2016. november 13.

Szentgotthárd- Máriaújfalu, Hársas-tó

(2010. június)

2010. júniusában nagyot gondoltunk, és csaknem friss 4 fős családként, ( Milán fél éves volt még csak), autóba ültünk, és egy jó nagy kört mentünk. Az Őrség felé indultunk, majd innen Triesztbe mentünk, majd vissza a Szigetközbe, végül a Bécsben élő barátainkat is meglátogattuk egy röpke hétvégére.

És hogy hogyan alakult ilyen bonyolultra? Hát úgy, hogy egyetlen fix pontja volt a nyaralástervezésnek, hogy a meglévő szállodapontokat június végéig le kellett lakni valahol valamelyik Star Hotel egyikében. Ezek többségében Olaszországban vannak, de van még egy-két egyéb lehetőség is, de pl. a párizsi az nekünk akkor, két pici gyerekkel nem volt annyira a kedvünkre való. Így választottuk Triesztet, ami Budapestről autóval nincsen annyira messze, és relatív könnyen megközelíthető. De mivel Milán még csak fél éves volt, és nem tudtuk mennyit bír autózni, így iktattunk be még egy őrségi pihenőt, hogy kicsit szusszanjunk. Meg hát amúgy is el akartunk egyszer menni az Őrségbe! Szóval kapóra jött, hogy épp útba esett.

A szállásunk egy Szentgotthárdhoz tartozó településen Máriaújfalun volt, egy panzióban. ( Tavi Vendégház) Igaz, elég pici szobát kaptunk, de végülis elfértünk, ezzel nem volt baj. Volt viszont nagy udvar, gyerekjátékokkal, trambulinnal, amit lehetett használni, és volt egy kedves dalmata kutya is, amit Máté nagyon megszeretett. A házinéni is kedves volt, még sütit is hozott nekünk.
A vendégházhoz közel fekszik a Hársas-tó, ami igazából Máriaújfalusi-víztározó néven fut hivatalosan, és a közelben folyó Hársas-patak felduzzasztásával jött létre. Igazi horgászparadicsom. Egy részén strandolni is lehet. Gyalogosan körbejárható,  egy tanösvény-szerű sétány vezet körbe.

A tó és a környéke tényleg nagyon szép, ápolt, gondozott, rendezett. A tó körül pihenőpadok, piknikasztalok is vannak, ahol meg lehet pihenni, és gyönyörködni a lehet a természetben.

Magán, Szentgotthárdon nem sok időt töltöttünk. Csak estefelé mentünk be a városba, hogy körülnézzünk, és hogy vacsorázzunk. Mentünk egy kisebb kört a belvárosban, de mivel nagyon úgy nézett ki a dolog, hogy nagy eső lesz, így nem mertünk sokat téblábolni.

A szentgotthárdi Nagyboldogasszony templom az ország harmadik legnagyobb barokk temploma. Az apátságot III. Béla alapította, aki francia ciszterci szerzetesek telepített a vidékre.