2022. október 19.

Felsőtold, Kéz-kilátó

 ( 2021. június) 


A gyerekek már második éve járnak Felsőtoldra foci edzőtáborba, és egy ilyen alkalommal, amikor levittük őket, akkor tettünk egy kis kirándulást a szemközti hegyoldalon lévő Kéz-kilátóhoz, Feslőtold és Hollókő között.

Nagyon sokat hallottam és olvastam már addigra róla, és kaptam a lehetőségen, hogy menjünk fel. 

Én a magam részéről szeretem a kilátókat, de sajnos a legtöbbjük igen egykaptafára készül, mégha a kilátás kárpótol is minden egyformaságárt, hiszen az mindig más, ezért különösen szeretem azokat, amik másmilyenek, mint a megszokott háromemeletes építmények. A Kéz-kilátó pedig különösen művészi és egyedi. és nem mellesleg elég természetazonos is, és egy igazi műalkotás. 

Felsőtoldról a falu végéről , az országos kéken indultunk el a kilátó felé. Hollókő felől ugyancsak a kéken lehet megközelíteni. A távolság nem volt olyan egetrengető, mégis, a 35 fokos hőségben eléggé megdolgoztattak bennünket a Cserhát lankái. Pláne, hogy az út fele nagyjából árnyékmentes ösvényen vezetett, úgyhogy a nyári hőségben kalap és innivaló mindenképpen szükséges. De mi kitartóan róttuk a métereket felfelé. 





A kilátó, ahogy azt  írták is,valóban egy remek elmélkedőhely. Jó ott megpihenni, végignézni az alattunk elterülő  Farkasvölgyön, és körbe a  Cserhát vonulatain,  kicsit lelassulni. Nehezen is indultunk el az árnyékos fa alól. 











Többen jöttek Hollókő felől is, de talán a hőségnek köszönhetően nem volt akkora tömeg, pedig sokszor jött szembe a kilátó akkoriban a neten, szép sorban váltották egymást a társaságok, kisebbek-nagyobbak, nem volt tumultus. 

Mindenképpen érdemes felkeresni, kellemes kis séta, Hollókővel megtoldva pedig már igazi kirándulást is csinálhatunk belőle. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése