2019. június 19.

Villánykövesd

( 2019. március)

Tavasszal , a március 15-i hosszú hétvégén pár napot Villánykövesden töltöttünk.
Nagyon vártuk már a kirándulást, az országnak ezen a részén még nem voltunk korábban, leszámítva Mohácsot, de oda is csak a busójárás miatt mentünk.

Sokat gondolkodtunk, hogy hogyan menjünk, pályán, nem pályán, végül azt találtuk a legjobb megoldásnak, hogy a meglévő Pest megyei matricánk mellé veszünk még egy Fejér megyeit, és akkor az út kb. felét autópályán tudjuk menni, utána meg szívesen autózunk a sima úton, mert úgysem jártunk még arra.

Így autóztunk át Kakasdon, megcsodáltuk a Makovecz-féle faluházat.

Villánykövesd egy igazán kicsi,  Árpád-kori falu, az oklevelek 1290-ben említik először.  Ahonnan ismerni lehet, és ami a fő nevezetessége az a két szintes gyönyörűséges pincesor, ahol helyi borászok pincéiben lehet jobbnál-jobb villányi borokat iszogatni, kóstolgatni.

Egy másik napsütéses napon lovaskocsival is mentünk egy kört a faluban.

A szállásunk a falu egyetlen hotelében, a Hotel Cabarnet-ben, volt. A hotel maga szép volt, az étterem rész egy borospincében volt, ami nagyon hangulatos volt. A konyha pedig igazán jó volt, minden nap finomakat ettünk. Csak a szobánk mérete volt egy kicsit kicsi ötünknek, de végülis elfértünk, és hamar túllendültünk ezen.

A gyerekek alaposabban körbefotózták a hotelt, mint én, így az ő képeikből is szemezgetek néhány jobban sikerültet.

terasz

Bejárati kapu
 Az utca túloldalán van a vasútállomás. Ami egy borvidéken még előny is lehet :-) Villány amúgy alig 2 km-re van innen, akár gyalog is elérhető, de vonattal is pikkpakk, ha előtte kinézzük a menetrendet.

recepció

Pinceétterem

Borkínálat
Egy nap még futni is el tudtam menni, és tettem egy kisebb kört a dombokon. Csodaszép volt. Bár pár hét múlva, amikor már kicsit zöldebb a táj, nem ilyen télvégi fakóbarna, biztos még ennél is sokkal szebb lehetett.

A Fekete-hegy a szemközti domboldalról.

Jobbra pedig Palkonya jellegzetes temploma látszik.

Nagyon jól éreztük magunkat, de jövök majd a részletekkel.