2020. augusztus 11.

Teve-szikla, Egri vár

( 2019.október)

Nem telhet el úgy ősz, hogy legalább egyszer ne menjünk fel a hegyekbe gyönyörködni a színekben.
Tavaly ősszel, szinte még nyárias melegben , de amikor már belengették az időósok, hogy hatalmas lehülés közeledik, akkor gyorsan még felmentünk a Pilisbe. Nem volt sok időnk kirándulgatni, így már egy ismerős, és könnyű terepet választottunk, a Teve-sziklák Egri vár kombót. Az egri vár makettjét egyébként is megígértük Máténak, akik idén vették az Egri Csillagokat, és a filmet is megnéztük, úgyhogy aktuális volt, hogy megnézzük a hegyek közé épített díszletvárat.

Pilisborosjenő legvégén parkoltunk le, egy kis büfé mellett, ahol isteni gulyásleves illat terjengett. Pechünkre ekkor nem álltunk meg enni, mikor pedig visszafelé jöttünk, akkor már nem volt a levesből. Innan indultunk el a hegyek irányába, elhaladva a levendulamező mellett, majd kicsit arrébb a hangok irányába kanyarodtunk, és először a Kőfülkénél mésztuk meg a sziklatömböket, majd kicsit tovább mentünk és már ott is voltunk a Teve-sziklánál.

A Kevély- hegyi kőfülkék felderítés közben.

Rövid séta után már fel is tűnnek a jellegzetes formájú Teve-sziklák.

A sziklát megmászva, és a túloldalán kilyukadva folytattuk tovább az utunkat.

A dolomitfal és a tetején fekvő tisztás.

Bár a kilátás gyönyörű, valószínű lekeveredtünk a hivatalos ösvényről a nagy bámészkodásban, mert egy eléggé dzsindzsás szűk csapáson haladunk, harcolva a csalánokkal és a karistoló bogáncsokkal, de mivel irányban jól haladunk, így nem variálunk, hanem megyünk, ahogy tudunk, és várjuk, hogy elérjük a célunkat.

Egy idő után fel is tűnik már a vár oldala.

Bár romló félben van a vár, mert a forgatás óta nincs gazdája, mégis kedvelet kirándulóhely, piknikezőhely.Velünk együtt több család is élvezi a késő őszi napsütést, a várudvaron, egy nagyobb gyerektársaság számháborúzik, a mi gyerekeink is élvezettel fedezik fel a bugrókat, a tornyokat, kergetik egymást.

Ezen az ösvényen indulunk el visszafelé.

El is érjük a korábban már alulról látott tisztást, és innen felülről is meg tudtuk nézni a sziklákat.